onsdag 17 november 2010

Hjälp!!!!

I morse fick jag världens chock, why!!! Jo jag vägde mig usch, det va inte kul... men men jag har ju bestämt mig att slå följe med Mr Dukan ett antal dagar framöver, så den vikten ska ju förändras under resans gång.

Japp,  igår gjorde den inträde i vårt hus...VÅGEN en EKS 9805 SI Super min första våg och förutom vikt så gör den en kroppsanalys
Vågen mäter med 4 mätpunkter i 5 frekvenser för att ge ett kliniskt validerat värde (± 3 %). Räknar ut det dagliga kaloribehovet i kcal. Stor display med tydliga siffror. Inställbar för man, kvinna och idrottsman. Anpassar automatiskt värdena för barn (child-mode) Kroppsanalysfunktion med minne för 12 personer mäter
Muskelmassa• Benmassa• Kroppsfett• Vattenmängd så nu har jag fått min dom.

Måste säga att dessa tre dagar har gått förvånansvärt bra.
Och vad har jag ätit?

Dag 1
Frukost: Gröt på Havrekli och 2 ägg
Lunch: Kyckling och minikeso
Mellanmål: Lite räkor
Middag: Resten av kycklingen och minikeso

Dag 2
Frukost: Gröt på Havrekli och tre skivor serranoskinka (tog bort fettet)
Lunch: Omelett med skinka
Mellanmål: Lättyoghurt med kardemumma
Middag: Entrecote och minikeso

Dag 3
Frukost: Gröt på Havrekli och 1 ägg
Lunch: Kyckling och minikeso
Mellanmål: Lättyoghurt med kardemumma
Middag: Lax i ugn och minikeso
MEN snälla någon! Finns det något annat att äta till kött o fisk än keso???

5 kommentarer:

  1. är rädd att keso är det enda under attackfasen... fixa lite kalla såser med olika örtkryddningar så känns det kanske lite roligare?

    SvaraRadera
  2. Men du kan äta Kesella lätt 1% jag blandar med dijonsenap,en äggula och kryddar.

    Du kan även göra en Bearnaise sås 2 tsk vit vinäger, 1 liten charlottenlök, ´2äggulor och krydda med dragon
    Värm sakta vinäger, lök och krydda i vatten bad
    Låt svalna
    Blanda med äggulorna och vispa ordentligt som om du skulle göra en majonnäs

    Vet inte hur konsistenten ska vara min blev tunn men smakade som bearnaise

    SvaraRadera
  3. Förresten blev lite avundsjuk på din våg;)

    SvaraRadera
  4. Tack för råden/recepten det kan vara gott att pigga upp maten med en go bea, inte fel. Vad det gäller kesella så har jag inte hittat någon med så låg fetthalt som 1,5 % tar gärna emot tips om vilket varumärke som har den.

    Jess: Inte ska du vara avis på vågen du har ju en supervåg, dessutom så tycker jag att den visar ett alldeles för högt viktvärde, kan verkligen inte vara min vikt min den visar:(

    SvaraRadera
  5. Arla gör Kesella lätt med fetthalt 1%

    Din våg är sprillans ny, min är 4 år;)

    SvaraRadera